woensdag 5 december 2018

Kinderboeken in kerstsfeer

Ik hou van deze gezellige tijd, nu we weer richting de kerst gaan! En het is ook zo leuk om te genieten van het (voor-)lezen van kerstverhalen! Ik heb twee tips voor jullie. Het eerste boek hebben wij momenteel van de bibliotheek. Het gaat over de bosdieren die een kerstfeest voorbereiden en daarbij de muts en wanten van de wat mopperige kabouter Tomte tegenkomen. Hoe kunnen ze Tomte vinden, of vindt hij hen? In Scandinavië heeft -volgens het volksgeloof- elk huishouden een eigen Tomte, waarover vele verhalen de ronde gaan. Prachtige illustraties en een mooi verhaal.


Voor 5 december kocht ik voor H. dit boek van de bekende thrillerschrijver Jo Nesbo. Het is heel grappig geschreven, ook voor een voorlezende volwassene. Dr. Proktor is een uitvinder uit een familie van uitvinders (met kerst vinden zijn moeder en tante elk jaar een kerstgerecht uit en de cadeautjes bestaan ook uit uitvindingen van de familieleden). We zijn er uiteraard pas vanavond in begonnen, maar het is nu al de moeite waard!

Kan Dr. Proktor kerstmis redden?

Voor mezelf kon ik dit jaar nog niet echt een leuk kerstboek vinden wat ik niet al gelezen had. Ik zou het boek 'Kerstdagen' van Jeanette Winterson nog wel een keer willen herlezen, maar dat was bij de bibliotheek al uitgeleend. Daarover heb ik vorig jaar geblogd: hier. Mochten jullie het nog niet hebben gelezen, ik vond het een aanrader!
Tot gauw!

2 opmerkingen:

  1. leuk hoor die lijken mij ook erg leuk deze kerstkinderboeken viel beetje tegen dit jaar de kerstboeken misschien zie je nog wat bij de boekwinkels met thema kerst liggen korte verhalen of zo zag laast wel boekje met korte kerst verhalen pocket new van katie fforde liggen iets met christmas stockings short stories maar dat is engels wel leuk van die beroemde kabouter of kerst gnome elf ja die zie je heel veel echt deens maar ook zweeds fins en noorwegen kennen hem leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh nog leuk grappig kerstboekje voor hidde o dennenboom van dagmar stam en jacques vriens zo grappig is al best wel een klassieker maar zo leuk met wouter mieke en een opa en hond tekel

    BeantwoordenVerwijderen