vrijdag 25 mei 2018

Privacyverklaring




Privacyverklaring Huize Theemuts
Per 28 mei 2018 is het verplicht om als  blogger een privacyverklaring op je blog te plaatsen om zo te voldoen aan de nieuwe Europese Privacywet (AVG). Hieronder vertel ik jullie hoe mijn blog, Huize Theemuts, met jullie persoonsgegevens omgaat.

Contactgegevens

Mocht je in contact willen komen met mij, dan kan dat via het e-mailadres welke ik voor deze blog heb aangemaakt: huize-theemuts@hotmail.com. Je kunt ook een reactie achterlaten onder een van mijn berichten.

Verwerking persoonsgegevens

Deze blog, Huize Theemuts, beheer ik via Blogger. Blogger is een technische omgeving welke beschikbaar is gesteld door Google. In Blogger kan ik zien uit welke landen mijn lezers komen, hoeveel mensen een bericht hebben gelezen en welke berichten worden gelezen. Ik zie hierbij geen persoonsgegevens, het zijn algemene statistieken die mij inzicht geven over het bloggebruik. Het algemene privacybeleid van Google is hier te vinden: https://policies.google.com/privacy?hl=nl, en geldt voor alle services van Google.

Je kunt ook op mijn blog reageren. Als je reageert met je Google-account of je naam, dan is de naam die je gebruikt bij je reactie zichtbaar voor anderen. Ook kan ik bij een Blogger-account de gegevens zien die jij op je profiel hebt geplaatst, dit kunnen je hobby’s zijn maar sommige mensen vermelden ook een woonplaats. Deze persoonlijke gegevens zijn echter niet te zien voor mijn bloglezers.
Je hebt ook de mogelijkheid om anoniem te reageren, dan zie ik alleen je reactie en verder niets.
Persoonlijke gegevens worden niet aan derden verstrekt en worden door mij niet bewerkt, veranderd, verplaatst of wat dan ook. Ik zie ze enkel wanneer ik de reacties op mijn blog wil bekijken.

Opslag persoonsgegevens

Bezoekers onder de 16 jaar:
Https://www.huize-theemuts.blogspot.com heeft niet de intentie gegevens te verzamelen van websitebezoekers jonger dan 16 jaar, tenzij zij daarvoor toestemming hebben van hun ouders of voogd. Het is voor mij echter niet mogelijk te controleren of een bezoeker ouder is dan 16 jaar. Als je denkt dat er zonder toestemming toch persoonlijke gegevens zijn verzameld van iemand jonger dan 16 jaar, neem dan contact met mij op via huize-theemuts@hotmail.com,dan kan ik de informatie verwijderen.

Bewaartermijn:
www.huize-theemuts.blogspot.com bewaart persoonlijke gegevens in de vorm van reacties onder berichten voor de duur dat het bericht online staat.


Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen:

Als je www.huize-theemuts.blogspot.com bezoekt, geef je daarmee toestemming jouw gegevens te verwerken. Je hebt echter het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Huize Theemuts.

Je kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar huize-theemuts@hotmail.com.

Cookies
Een cookie is een klein bestandje dat door deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op de harde schijf van de computer wordt geplaatst. De informatie die in de cookie is opgeslagen kan weer naar deze website teruggestuurd worden, wanneer je de website opnieuw bezoekt. 
Huize Theemuts werkt ook met cookies, onder andere van Google. Een overzicht van de cookies vind je wanneer je naast het webadres op het slotje klikt, waarna je op ‘cookies’ klikt. Voordat je de pagina bezoekt, ontvang je echter al een cookiemelding waarbij je er ook voor kunt kiezen de cookies niet te accepteren. In de cookiemelding staat ook duidelijk vermeld wat Google met de cookies doet, dus lees deze melding goed voordat je deze accepteert.

Social media knoppen 
Op www.huize-theemuts.blogspot.com staat een link naar mijn Pinterest-pagina en ook zitten er buttons ‘in’ de afbeeldingen. Door deze buttons kan je artikelen delen op Pinterest (graag wel onder vermelding van de bron!). De meeste social media kanalen werken met cookies. Ik heb geen invloed op hoe zij de cookies plaatsen. Lees de privacy verklaringen van de betreffende social media kanalen om te weten wat zij met de verzamelde informatie doen. 

Cookies uitschakelen en verwijderen 
Je kunt cookies uitschakelen en verwijderen via je browserinstellingen. In de help-functie van je browser kun je vinden hoe je dit moet doen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over de privacywet? Op de website Autoriteitpersoonsgegevens kun je hier meer informatie over verkrijgen. 
Deze privacy verklaring is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid opgesteld. Voor het samenstellen ervan heb ik onder andere gebruikt gemaakt van een voorbeeld via simperijkleven.nl (met toestemming).  Mocht je toch nog aanleiding zien voor een aanvulling, dan zie ik deze graag tegemoet via huize-theemuts@hotmail.com.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten