woensdag 19 december 2018

Kerst, kerst en nog eens kerst!

Hij staat alweer ruim een week, maar ik wilde jullie toch nog even ons boompje showen! De boom van vorig jaar heeft de droogte helaas niet overleefd maar we doen met deze een nieuwe poging. De kaarslampjes vond ik bij de kringloop. Behalve de notenkrakers (uit mijn vorige post) heb ik dit jaar geen nieuwe kerstversiersels gekocht. Als ik de kerstdozen van zolder haal, ben ik altijd weer blij met wat ik daarin aantref. Door de jaren heen verzamelde versiersels, sommige zelfgemaakt, sommige al heel oud, sommige uit verre landen: ze zijn allemaal even bijzonder en allemaal even dierbaar.


H. en ik hebben hem samen versierd, dat is altijd weer gezellig.

Ik maakte ook weer een krijttekening op het raam. Ik wilde het niet te druk maken, en hoewel het hele raam gevuld is ben ik blij met het resultaat. Het kan na de kerst blijven staan, want het is ook gewoon winters. 



En ik verstuurde natuurlijk weer kerstpost, hoewel dat de laatste jaren in mijn omgeving steeds minder vanzelfsprekend is geworden. Ik sprak erover met een collega (eigenlijk was het meer een discussie, wel met wederzijds respect hoor), hij 'verstuurt' de kerstwensen via Facebook, wat hij zelf dan weer heel logisch vond vanwege de stijgende prijzen van de posterijen. Ja, dat is zo, maar dat veroorzaken 'we' natuurlijk ook zelf, met de e-mails en Facebookkaartjes. Maar goed, ieder moet zelf bepalen hoe men de wensen verstuurt. De gedachte erachter is waarschijnlijk hetzelfde (en daar gaat het natuurlijk om). Maar ik blijf een kaartje toch persoonlijker vinden, alleen al omdat het handgeschreven is voor iedereen. Misschien eindig ik als een van de laatste kaartjesverstuurders en ben ik hopeloos ouderwets maar dat is dan maar zo. Het heeft ook altijd wel wat, een lijntje met kaartjes eraan. Ik blijf in ieder geval kaartjes versturen zolang de postzegel niet wordt afgeschaft (maar dat verwacht ik voorlopig niet, eerlijk gezegd. Daarvoor zijn er nog te veel liefhebbers). Overigens zijn er tegenwoordig wel goedkopere alternatieven, zoals Sandd. Maar de decemberzegels van dit jaar van Post NL (geillustreerd door Sanny van Loon) vond ik stiekem te mooi dus die heb ik gekocht.


De pake's en beppe's kregen een door H. gemaakte kaart. Verder kocht ik deze leuke kaartjes van Ingthings (via het gelijknamige blog met webshop, neem eens een kijkje want ze schrijft heel authentiek en maakt mooie dingen). Ik vind het zelf wel leuk om wat originele kaartjes te sturen, en dat zijn deze zeker omdat ze door Ingrid van Ingthings zelf ontworpen zijn.

Ter aanvulling kocht ik nog een setje met een nostalgisch uiterlijk, gewoon lekker 'kersterig' (als dat al een woord is). 


Ik denk dat ik voor de kerstdagen niet meer zal bloggen (misschien nog wel tussen kerst en oud & nieuw) dus ik wens jullie bij deze alvast hele fijne feestdagen toe!

1 opmerking:

  1. leuke boompje lekker vrolijk klopt kerstkaarten worden steeds is minder klopt ook gedeeltelijk doen we er zelf aan mee want als we via andere wegen of versturen via facebook dan worden de zegels en de post nog weer duuder elk jaar want dan moet een kleine groep die nog traditioneel verstuurt alle op brengst betalen maar dat geld voor meer dingen ook zorg verzekering online kopen pakketjes de burgers willen vaak zo goedkoop mogenlijk maar de bedrijven willen wel geld zien en verhoogen dan de prijs van zegels verzekeringen postpaket vervoer kosten zelf koop ik het liefs toch in winkels ook omdat alles je alles online bestellen kunt en dat kan overal weg uit heel de wereld onze winkels in nl verdwijnen uit straat beeld door deze concurentie daar kun je niet tegenop vaak online is wel goedkoper maar vaak betaal je nog wel extra kosten voor transport en over zee met ook nog eens een onzekerheid dat de dingen niet goed zijn of stuk we doen het met elkaar het is net als dat alles in prijs elk jaar omhoog gaat ze kunnen niet anders zeggen ze maar ze willen ook niet anders dat is wel een verschil iedereen wil steeds meer lichte hebzucht nietmand wil meer onder prijs gaan zitten leuk een kennis economie maar hogeropgeleid burgers die steeds hoger opgeleid zijn betekent steeds meer salaris moeten betalen en eigenlijk dat alles steeds weer beetje duuder wordt dat speelt ook beetje mee maar ook dat salarisen pensioen en uitkeringen niet of onvoldoende mee stijgen als dit doorgaat dan gaat dat in de toekomst een probleemje worden maar goed zal even weer op kerst overgaan want niet gezellig zo hi hi ingrind haar blog is super leuk heb haar ook tijdje gevolgd mooie raam tekening simpel is vaak het mooist he niet te veel kermis hi hi kerstmis beetje minder uitbundig en sober kan ook mooi zijn wens julli hele fijne dagen een mooi 2019

    BeantwoordenVerwijderen