maandag 10 december 2018

Overal Notenkrakers / Everywhere nutcrackers

De Notenkraker hoort natuurlijk helemaal bij het kerstgevoel. Ik vind ze heel leuk, maar daar bleef het tot dit jaar dan ook bij. Maar op de een of andere manier kom ik ze dit jaar steeds tegen! Eerst al liep ik in een tuincentrum tegen het houten trekpopje (linker houten popje op de foto) aan, die ik besloot mee te nemen. Later zag ik bij de Sostrene Grene het rechter exemplaar, eveneens van hout. En zo mogelijk nog schattiger. 


En daar bleef het niet bij. Van de week liep ik de Zeeman binnen, waar mijn oog viel op deze kersttrui. Jawel.. weer met een notenkraker! Nou zijn de prijzen bij Zeeman zeer acceptabel, en ik had voor mijn zoontje ook een leuke kersttrui gekocht en als cadeautje ingepakt, dus ik besloot.. dit moest dan maar mijn kersttrui worden dit jaar.


Wel of niet toevallig, er kwam dit jaar ook een film uit van de Notenkraker: The Nutcracker and the four realms. Ik ging erheen met vriendinnen. Wij hadden in een eerder jaar het ballet al gezien (prachtig, echt een aanrader), maar de film is ook zeker de moeite waard. Een mooi sprookje met prachtige decors en natuurlijk de muziek van Tchaikovsky. En net weer anders dan het ballet.

Afbeeldingsresultaat voor nutcracker four realms

Misschien zijn Notenkrakers in het echt wel net zo als in sprookjes: zoek ze niet, ze vinden jou wel!

P.s. Dit is de  kersttrui van H., deze (met lichtjes!):

kindertrui met lampjes donkerblauw donkerblauw - 1000010553 - HEMA
Fijne week!! (Lekker genieten van alle kerstsfeer die nu langzaam ook in alle huizen komt)

1 opmerking:

  1. leuke he dit jaar is echt een notenkrakers jaar je ziet ze echt overal was laast in duitsland daar ook over al notenkrakers leuke truien heel kersterig mijne hangt ook al in de boom oa de film versie muziek soundtrack vind je op spotify het album net tikje anders sneller en meer film music achtig vooral de piano solo van lang lang pianist sugarplum fairy is erg mooi nu nog het voor lees boek en dan is kerst helemaal nuts hi hi

    BeantwoordenVerwijderen