dinsdag 9 oktober 2018

Nieuw bed!

Mijn slaapkamer komt hier eigenlijk nooit voorbij, maar voor deze ene keer maak ik een uitzondering. Ik ben namelijk zo blij met mijn nieuwe bed, dat ik het even 'moet' showen. Mijn oude bed -en vooral het matras- waren zeer aan vervanging toe. Ik stelde het al jaren uit maar besloot nu toch eens door te pakken.


In een weekend reed ik met mijn moeder naar Ikea, waar ik al eerder verliefd was geworden op dit bed, de Kopardal. Een nieuwe matras uitzoeken was ook zo'n klusje waar ik een beetje tegenop zag, je moet er immers wel járen op liggen en het is best een grote uitgave (al valt dat bij Ikea gelukkig nog best mee). Maar na heel veel matrassen te hebben geprobeerd in de winkel (soms lag ik zelfs met vreemde mannen in bed, help haha) vond ik deze toch echt het allerfijnste liggen. En toen ik hem bestelde, bleek het ook nog als 'beste koop' uit de test van de Consumentenbond te komen. Dus dat stelde mij nog even extra gerust. En oh, wat ligt het heerlijk!! Na een week op een matras op de grond te hebben gelegen, is dit echt een verademing.


Naast het bed hangt het 'draadwerk' wat ik een paar jaar geleden maakte.
En in mijn slaapkamer staat ook mijn andere, redelijk recente Ikea-aankoop: een boekenkastje. Alles zat nog in dozen, maar nu eindelijk in de kast. Misschien moet er nog eens een zelfde naast, want hij zit nu al vol (en dan staan de kinderboeken en hobbyboeken hier niet eens in), maar gelukkig is daar wel ruimte voor. Maar voor eerst ben ik wel even klaar met het in elkaar zetten van Ikea bouwpakketten.. ;-) Gelukkig had ik wel hulp van mijn lieve moeder!


Zondag waren wij even met mijn zusje en haar hondje in het Kuinderbos. Erg leuk, want daar bleek nu een zandsculpturenroute met sprookjesthema. Sprookjes als de Kleine Zeemeermin, Roodkapje, Hans en Grietje en Rapunzel kwamen onder andere voorbij. Op de foto hieronder staat de Sprookjesverteller. Echt kunstwerkjes en (mede hierdoor) een ontzettend leuke route. En het was weer heerlijk herfstweer, dus we troffen het. 


P.S. Er komt nog één Ikea-aankoop aan, maar omdat er eind van de week korting op zit, bestel ik het dan pas. Dus die houden jullie nog even tegoed! Het is overigens een vloerkleed, dus lekker uitrollen in plaats van een bouwpakket, joehoe! :-D

1 opmerking:

  1. leuk bed boekenkastje ja das het probleem met boekenkastjes zo vol en te veel leuke boeken blijft ook zo zelf begin ik toch 1 x per jaar uit zoeken wat ik nog lees en wat ik niet meer zal gaan lezen en dan doe ik dat na de kringloop ivb met ruimte gebrek soort iene miene mute soms erg moeilijk keuze maar ruimt ook lekker op en je maak er anderen misschien ook wel weer blij mee leuk kleedjes zijn hip nu ja dat matras passen das mijn klusje ook bij ikea gedaan komt er zon mannelijke verkoper bent uw harde ligger of zachte hi hi hi nou bleek dat ik er tussen in zat midden ligger je mocht ook dwars liggen hele matras uit ge probeert maar het is voor goed doel je rug zeg ik dan maar ja helaas is het zo dat je soms iets wel moet vervangen om dat je het gebruikt hopen dat het weer wat jaartjes mee gaat leuke aan kopen

    BeantwoordenVerwijderen