zondag 21 oktober 2018

Weefwerk 3

Het weven.. ja het blijft leuk! Voor een vriendin maakte ik deze. De kleuren lijken iets donkerder dan ze in werkelijkheid zijn.


In deze weving gebruikte ik het garen dat ik bij de wolwinkel kocht: het zachte roze 'tweed' garen (het lijkt hier vrij effen maar er zitten verschillende kleurtjes door, heel leuk vind ik zelf) en een gemeleerd garen met paarstinten. Het leek mij wel leuk om er voor de kleur een paar streepjes in te verwerken, ik vind het zelf een beetje een retro-effect geven. En ook hier komt het Nieuw Zeelandse schaap weer terug :-)


De franjes heb ik dit keer wat langer aangehouden, wat ik zelf ook wel leuk vind.


Geometrische vormen blijft lastig, misschien ook omdat ik het niet op een officieel weefraam doe, maar misschien ook door een gebrek aan ervaring. Maar ach, het is ook wel weer leuk dat te zien is dat het geen kant en klaar gekocht dingetje is, vind ik. (Bij de foto hierboven zijn de kleuren iets beter te zien)


Ze was er erg blij mee gelukkig.


Tot gauw!


1 opmerking:

  1. hey margriet ben er heel blij mee hij is erg mooi gelukt foutjes is ook wel leuk dan leeft het wat meer japan is dat juist goed he een foutje niks is perfect hi hi hi wabi sabi ga er mooi plekje voor zoeken aan de muur bedankt oh ik ben ook al begonnen in het boekje met engelse sprookjes erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen