zaterdag 28 februari 2015

Geweldig nieuws en meer leuks :-)

Laat ik meteen maar beginnen met het Geweldige Nieuws: ik heb een baan! En niet zomaar een baan, maar een Droombaan! Rond half maart begin ik bij een boekenwinkel hier in de buurt :-D 


Het leek me al heel lang geweldig om in een boekenwinkel te werken. Ik ben mijn hele leven al een echte lezer, altijd met mijn neus in een boek of tijdschrift. Ik mag ook heel graag lekker rondneuzen in een boekenwinkel of bibliotheek, ik voel me op mijn gemak tussen de boeken. Dat is denk ik al begonnen toen ik klein was, mijn moeder werkte toen in de bibliotheek en zodoende was ik daar dan ook veel te vinden als zij aan het werk was. En ook nu nog kan ik me tijden vermaken tussen de boeken. Toen ik werk zocht schreef ik dan ook -naast een heleboel gerichte sollicitaties- een paar enthousiaste open sollicitaties voor boekwinkels hier in de buurt. E waren toen geen openstaande vacatures maar bij een van de winkels kwam nu een functie vrij en gelukkig dachten ze meteen aan mij. En na een prettig gesprek ben ik aangenomen!


In de winkel zit ook het postkantoor, waarin ik ook werkzaam zal zijn. Lekker afwisselend dus! 
Bovenstaand boek speelt zich trouwens ook af in een boekwinkel, met allerlei excentrieke figuren. Tot nu toe leuk, dus misschien ook een tip voor jullie!


Vandaag meteen even een paar winkels in gedoken voor wat nette kleding erbij. Ik heb de laatste maanden weinig geshopt, dus ik kon wel wat nieuws gebruiken voor straks in de winkel. Dit vrolijke shirtje is van Only, en dan specifiek van de Jacqueline de Yong-lijn. Erg leuke kleding, en heel betaalbaar!


En een toepasselijk  'happy' shirtje van de Hema. Ik kocht er een mooi vest bij om er overheen te dragen.
De mintgroene vaasjes op de foto's hierboven kocht ik vandaag ook nog, bij Action. Ze waren er ook in andere mooie pastelkleuren zoals zachtroze en zachtblauw.


En dit speelkleed wilde ik jullie ook nog even showen. Een paar weken geleden hadden we een babyshower voor mijn zwangere zusje. Daar maakten we met zijn allen dit kleed, iedereen een lapje. Vervolgens naaide ik het aan elkaar tot een kleed. De achterkant is helemaal van bloemetjesstof, dus als ze deze kant te druk vindt, kan ze hem zo omdraaien. Het was een heel gezellige activiteit, een leuke middag sowieso en dit kleed is een mooie herinnering daaraan.


Alvast een fijne zondag!

8 opmerkingen:

  1. wat geweldig je nieuwe baan!!!! ik begrijp je helemaal dat je heerlijk kan rond neuzen bij de boeken,heel veel succes

    liefs ramona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!! Dat is goed nieuws en nog een superleuke baan ook! Heel veel plezier, dat gaat helemaal goed komen. Wat vind ik dit leuk voor je.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!
    En zeker een droom baan.
    Heel veel succes. En ook weer mooie kleren kopen mag nu ook weer zonder je schuldig te voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je baan!
    Ik werk al 15 jaar in de bibliotheek, ik sprong destijds ook een gat in de lucht toen ik aangenomen werd.
    Dus ik kan mij voorstellen hoe blij je bent.
    Grappig dat je nieuwe kleding bent gaan kopen, zo'n kritische blik op de inhoud van je kledingkast kan ik mij ook goed voorstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je nieuwe baan! Wat een fijn nieuwtje.

    Leuk om je nieuwe aankopen te zien en het prachtige speelkleed, wat een gaaf idee voor een babyshower.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe job!!! Heel veel succes en plezier! En zo te zien moet ik naar de Action , mooie vaasjes and i love pastels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd leuke baan maar het kleed voor je zus is ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, van harte met je nieuwe baan!! Echt tof in een boekenwinkel en helemaal fijn om jezelf te verwennen met wat nieuwe outfits, veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen