maandag 10 september 2018

Eerste weefwerkje / First weaving!

In mijn vorige post vertelde ik al dat ik aan het weven geslagen was. Dit is het resultaat! Het is niet helemaal foutloos hoor, maar ik vind het toch wel leuk geworden. 


En wat is weven lekker relaxed! Het leuke is ook dat (net als bij ander handwerk) de variatie eindeloos kan: kleuren, verschillende soorten wol, zelfs ander materiaal dan wol kan leuk zijn. Echt moeilijk is het ook niet, vormen zoals deze driehoeken is even tellen maar er is ook van alles mogelijk zonder te hoeven rekenen of tellen.


En ook met patronen is er genoeg te varieren. Ik heb al wat ideeën, dus er komt vast nog wel eens iets voorbij hier!


En ik ben ook een beetje aan het inventariseren welke wol hierbij leuk is, dus mochten er suggesties zijn: graag! Binnenkort ook maar eens een bezoekje brengen aan de wolwinkel hier in de buurt. Dat vind ik een leuk winkeltje, maar omdat ik niet haak of brei, kom ik daar vrijwel nooit. Maar nu heb ik een goede reden :-) 

3 opmerkingen:

  1. mooi hoor en zo van ver af zie je geen foutjes hoor dus valt er mee eh mohair wol misschien is beetje fluffie maar mischien wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ps gisteren was ik bij toeval bij de wibra daar lag ook heel veel mooie wol bollen in erg mooie heldere winter kleuren prijs viel mee oker bessen rood donker inkt blauw groen gemeleerde wol

    BeantwoordenVerwijderen