vrijdag 20 juli 2018

Wonen met planten (boekentip)

Momenteel zien we de Botanische stijl overal terugkomen. Persoonlijk vind ik het nu haast wel een beetje teveel worden, vooral de behangetjes enzo, je komt ze in ieder woonprogramma tegen en eerlijk gezegd ben ik daar nu wel een beetje klaar mee. Maar... de planten in huis, daar ben ik nog niet klaar mee. Ik heb (nog steeds) geen groene vingers, maar ik doe mijn best en zowaar staan de meesten nog! Je moet ze ook een beetje leren kennen, een aantal hebben al een nieuw plekje gekregen, waar ze dan beter gedijen.

Wonen met planten

Ik was vorige week even in de boekwinkel (in Zwolle, ik zal er nog over bloggen want eigenlijk heb ik daar nog wel wat over te vertellen), en daar lag een hele uitstalling Botanische Boeken. In eerste instantie liep ik eraan voorbij, het zijn echt van die trendboeken dacht ik, dus geen interesse. Maar het boek 'Wonen met planten' had al eerder mijn aandacht getrokken en nu toch weer, dus besloot ik het te reserveren bij de bibliotheek, gewoon om eens in te kijken.
En ik moet toegeven dat ik heel aangenaam verrast was. Het begint al met een leuk persoonlijk verhaal van de auteurs, hoe ze het huisje vol planten erfden van hun oma. Daarna komen naast de prachtige foto's ook goede tips over de verzorging van planten, gerangschikt op soort (vetplanten, tropische planten, luchtplanten). Ik kwam leuke soorten tegen die ik niet kende maar wellicht wel heel geschikt zijn voor mij. Kortom.. een inspirerend boek welke ik nu toch wel overweeg om aan te schaffen. 

En heel stiekem moet ik toch bekennen dat ik een soort van botanische aankoop heb gedaan in Zwolle (foto volgt nog): een kussensloopje met okergele blaadjes. Ik pakte het een paar keer, legde het weer terug, maar voor die prijs (6,95) kon ik het eigenlijk niet laten liggen. Ik vind het overigens meer een vintage motiefje dan echt botanisch, misschien dat het me daarom ook aansprak. Ik maak jullie wellicht nieuwsgierig dus ik zal gauw (bij daglicht) foto's maken. Ik ben ook nog crea bezig geweest, ook dat komt nog.

Fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. leuk hoor was je in waanders in de broerekerk das erg mooie ja vlak bij mijn zus ook leuk ben benieuwd misschien kun je dat boek op de kop tikken in deventer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk hoor was je in waanders in de broerekerk das erg mooie ja vlak bij mijn zus ook leuk ben benieuwd misschien kun je dat boek op de kop tikken in deventer !

    BeantwoordenVerwijderen