donderdag 17 mei 2018

Veranderingen i.v.m. de nieuwe privacywet

Even een saai berichtje van mij tussendoor. 
Volgende week gaat de nieuwe privacywet in, wat op zich een goed ding is hoor, maar ook blogs moeten hieraan voldoen. Ik ben er niet zo in thuis, maar heb al wel gelezen dat wanneer men op jouw blog kan reageren, je officieel al persoonsgegevens 'verzameld'. En dat is ook het geval wanneer je links plaatst naar andere personen of sites waar een persoon erachter te achterhalen is. 

Ik vind het ontzettend leuk om jullie reacties te lezen, maar ik word een beetje angstig van deze nieuwe wetgeving, de boetes kunnen namelijk nogal oplopen. 

Vandaar dat ik -wat ik heel jammer vind- de mogelijkheid om te reageren (voorlopig) heb uitgezet. Ook zal ik de komende week mijn eerdere blogberichten nalopen om te kijken of er links staan die mogelijk tot problemen zouden kunnen leiden. Misschien dat ik in de toekomst het een en ander wel weer aanpas, als je een goed privcaybeleid hebt en dit ook op je website plaatst dan mag het weer wél, maar ik moet mij daar eerst in gaan verdiepen en op dit moment raak ik een beetje verstrikt in de wirwar van informatie. Het zal vanzelf wel wat duidelijker worden.