maandag 1 september 2014

Een weekje Noord-Frankrijk

Inmiddels ben ik alweer een week thuis van mijn vakantie in Noord-Frankrijk maar wegens allerlei drukte (solliciteren, optochtwagen bouwen, dorpsfeesten, huisje regelen etc..) was het er nog even bij gebleven om erover te posten. Maar hierbij alsnog want ik wil jullie de foto's niet onthouden.


We verbleven in het kustplaatsje Wissant, wat tussen de grotere plaatsen Calais en Boulogne in ligt. Ons huisje was op loopafstand van zee, heel fijn. De strandhuisjes op bovenstaande foto staan in Wimereux, een gezellig plaatsje met een mooie boulevard, en een heel lange rij van dit soort huisjes.


We zijn twee keer in Boulogne geweest. Boulogne is een mooie oude havenstad met veel leuke winkeltjes, waaronder deze prachtige chocolaterie. Wel heel duur, maar leuk om eens binnen te kijken. In Boulogne kocht ik ook nog wat leuke kleding voor mijn zoontje.


Hoewel Wissant als plaatsje niet heel indrukwekkend was, was er op woensdag wel markt. Wij verwachtten een klein dorpsmarktje, maar het bleek een heel grote markt te zijn waar je met gemak een paar uren kunt rondlopen. Deze kraam met Liberty-sjaaltjes trok meteen mijn aandacht, omdat ik de stoffen van Liberty zo vrolijk vind. Hier is ook meteen de Engelse invloed duidelijk, dit deel van Frankrijk ligt immers maar 35 km van de Engelse kust.



En wat is Frankrijk zonder brocante? Op de markt was ook (een beetje) brocante te vinden. Eerder in de week reden wij trouwens naar een ander plaatsje waar een brocantemarkt zou zijn, maar vanwege de vele regen die dag was de markt al afgebroken toen wij er kwamen. Wat niet betekende dat de bezoekers ook allemaal al vertrokken waren: de schuur die erbij stond zat overvol met etende Fransozen. 


Natuurlijk zijn we ook verschillende keren bij het strand geweest. Ik word er altijd helemaal ontspannen van, en mijn zoontje kon er ook heel erg van genieten. Lekker op blote voetjes door het zand en pootjebaden!



En de laatste dag was het door het mooie weer ook nog best druk op het strand bij Wissant. 


En een heleboel vliegers in de lucht, mooi gezicht!


Ik was hier trouwens niet alleen met mijn zoontje, maar ook met mijn inmiddels ex-vriend en zijn familie, maar het was een gezellige en ontspannen week, we hebben ons echt goed vermaakt. 


En als afsluiter heb ik ook nog een leuk nieuwtje: ik heb inmiddels woonruimte gevonden voor mijn zoontje en mijzelf, per 1 oktober kunnen we er al in. Het is tijdelijk maar in ieder geval voor een jaar, en het is een heel schattig klein vrijstaand huis, groot genoeg voor ons samen. Ik hou jullie op de hoogte en zal in oktober even wat foto's plaatsen.

Fijne week en welkom september! (Bijna herfst.. daar kan ik altijd zo naar uitkijken!)

3 opmerkingen:

  1. mooie fotos margriet ziet er daar erg gezellig uit leuk ook de schaduw foto ja met de markten moet je het gewoon treffen denk ik kan mij heel goed voorstellen dat de fransen denken van pak de boel weer in ja gelukkig een huisje heel fijn heb je eerst voor jaar weer plek en kun je rustig verder zoeken groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die chocolaterie mooi. Wat ziet het er daar gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks like you had a lovely holiday in France, the beaches look wonderful! The chocolate shop looks yummy, and those Liberty scarves are so pretty.
    Glad you have found a new home, that's exciting and something to look forward to.
    have a good week Margriet!
    Gill xx

    BeantwoordenVerwijderen