dinsdag 25 maart 2014

'Groene' vaatdoekjes

Recyclen hoeft helemaal niet saai te zijn, gelukkig is dat inmiddels wel bekend en is het nu ook wel een trend om spullen te hergebruiken. Zo ben ik zondag bezig geweest om van een oude versleten handdoek vaatdoekjes te maken.


Ik knipte lapjes van 30 x 30 cm (maar kan natuurlijk in elk formaat dat je wil) en naaide er een randje van stof aan. Dit kan natuurlijk ook met kant-en-klaar biaisband maar zo kon ik ook wat restjes stof opmaken.


Eraan stikken en klaar. Snel klusje, maar met een vrolijk resultaat.


En onder het naaien bedacht ik nog andere ideeën, zoals spuugdoekjes voor baby's (als kraamcadeautje zou ik het denk ik wel met een nieuwe handdoek doen, zo'n vergrijsde staat dan ook een beetje shabby), toetendoekjes voor peuters (ook wat 'groener' dan van die wegwerptoetendoekjes), of een leuk randje aan nog wel bruikbare handdoeken, theedoeken etc...


Het idee heb ik uit het boek 'Vintage thuis'. Een superleuk boek, echt een aanrader als je net als ik van kringloopwinkels én van crea bezig zijn houdt. Vol met vrolijke, inspirerende foto's en veel leuke ideeën die soms (net als dit idee) zo simpel zijn dat je denkt: waarom heb ik dit zelf niet bedacht?



Het boek heb ik van de bibliotheek geleend maar ik overweeg hem zelf aan te schaffen met een bon die ik nog heb liggen. 


En het leuke van een recycleproject is natuurlijk ook: je doet het omdat je het zelf leuk vindt, maar je krijgt tegelijkertijd een goed gevoel omdat je recycled. Twee vliegen in één klap!

4 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Over het boek hoorde ik al meer enthousiaste verhalen. Toch zelf maar eens een kijkje in wagen binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous dishcloths, such pretty trims and ag reat recycling idea! Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk idee dat boek heb ik thuis ook ze heeft ook een eigen blog wist je dat en het is een leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk...ha maar idd...je moet er toch wel even opkomen.....
    Erg mooie vaatdoekjes zijn het geworden...zo wordt poetsen bijna leuk ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen