woensdag 9 januari 2019

Lezen

Hoewel ik elke maand (zelfs elke dag) geschikt vind om te lezen, vind ik dat januari met zijn koude dagen en weinig leuks te doen - dit is mijn mening, misschien dat jij er anders over denkt- de ideale maand om een paar mooie boeken te kiezen en lekker te gaan lezen.

Vorig jaar al las ik op verschillende websites dat je je kunt aanmelden voor Reading-challenges. En dit jaar kan dat ook weer, o.a. via Hebban (online leesclub). Het idee op zich vind ik heel leuk, en ook heel geschikt als je bijvoorbeeld weinig tijd vrij maakt om te lezen, of als je eens iets anders wil lezen dan wat je normaal leest. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om uit elk werelddeel een schrijver te kiezen waarvan je een boek leest. Of je leest elke maand een klassieker. Of je kiest een bepaald aantal en probeert dat te halen. Ik heb besloten dat niet te doen, ik kies liever waar ik op dat moment zin in heb. 

Ik heb wel alweer een aantal 'must reads' voor mezelf opgeschreven voor 2019, misschien zit er voor jullie ook wat bij dus ik deel ze even. Onder andere:

Afbeeldingsresultaat voor rosie resultaat

Heuj!! Het nieuwe boek in de Rosie-serie komt dit jaar uit (op mijn verjaardag in februari)! Ik heb hier echt zin in, want de eerst twee Rosieboeken waren ook geweldig. In het nieuwste boek hebben Don en Rosie een zoon, en omdat hij ook wel een beetje buiten de boot valt op sociaal gebied, is Don een nieuw 'project' gestart om zijn zoon een beetje te helpen. Hij had er echter niet op gerekend dat Hudson niet zo gemakkelijk in een project te dwingen valt. 
Ik ben hier echt benieuwd naar, het beloofd weer een mooi boek te worden. Overigens zijn de andere boeken van Graeme Simsion ook mooi, mocht je ze nog niet gelezen hebben.

Afbeeldingsresultaat voor wandel sholto radford

'Wandel' van Sholto Radforf is een boek over mindful wandelen. Ik heb het gereserveerd bij de bieb, het lijkt mij wel een interessant boek.

Badgasten

'Badgasten' van Emma Straub staat ook op mijn lijstje. Het verhaal gaat over een gezin met aanhang dat op vakantie gaat. In de loop van de vakantie blijken er echter wat geheimen die boven water komen en oude patronen worden weer zichtbaar. Het boek wordt positief geresecenceerd dus ik ben benieuwd. Nog niet gereserveerd, ik kan nou eenmaal niet alles tegelijk lezen :-)


'Melmoth' is het nieuwe boek van Sarah Perry, schrijfster van 'Het monster van Essex'. Het beloofd weer een mysterieus verhaal te worden, ik heb het gereserveerd dus ik zal het binnenkort lezen.

Ik zal jullie nog laten weten wat ik van de boeken vond.

Tot gauw!


1 opmerking:

  1. ja leuk weer deze boeken tips de onderste van sarah perry heb ik nu thuis van de bieb moet er nog in beginnen was er ook erg benieuwd na ben nu bezig in naomi novik roman zilvedraad een her verteling op een aparte bijzondere wijze met invloeden van rusland folklore sprookjes en grimm het is mix van het bekende sprookje repelsteeltje maar op een andere wijze verteld naomi novik is bekend van haar eerste boek ontwortelt wat ook oud sprookje bevat dat wandel mindfullness boek lijkt mij ook wel leuk wandelen is sowieso al heel ontspannen

    BeantwoordenVerwijderen