zondag 3 juni 2018

Vriendinnendagje

Zaterdag ging ik samen met vriendin L. op bezoek bij vriendin J. die vlakbij Alkmaar woont. Een dagje aan de andere kant van de afsluitdijk dus. Naast gezellig bijkletsen gingen we ook even Alkmaar in. Prachtige stad, helaas geen foto's van gemaakt (goed teken dat ik het ben vergeten denk ik dan maar). 


Van J. en L. kreeg in voor mijn verjaardag in februari cadeaubonnen van Dille & Kamille, ik vind dat zo'n geweldige winkel (en nee, dit is geen promotiestukje hoor, ik word er gewoon zelf blij van en dat weten mijn vriendinnen). Het was ook wel leuk om iets uit te zoeken waar zij bij waren, dan konden ze ook zien dat de bonnen goed besteed werden. Ik had al wat in mijn hoofd voor de aanschaf; zo had ik nieuwe ovenwanten nodig (de oude zijn nu écht kapot maar worden wel veel gebruikt), en ik wist dat ze vierkante bakvormen met losse bodem hebben, en die miste ik nog voor bepaalde recepten.


Deze ovenwanten zocht ik uit. Ik had ze al vaker gespot, nog even twijfel tussen deze en de gele, maar toch de zachtgroene gekozen omdat die wel heel mooi passen bij mijn andere spulletjes. Ze zijn van heerlijk zacht biokatoen, gemaakt onder verantwoorde omstandigheden, dus dat is extra fijn.


Een schattig kaartje met plantjes, om te versturen of zelf een leuk plekje voor te zoeken, daar ben ik nog niet over uit.


De bakvorm die ik kocht, nog een zakje kruiden voor kruidenboter (met dit zomerse weer altijd lekker op stokbrood bij een soepje of de barbecue) en een theemix om ijsthee te maken (met groene thee, appel en vlierbloesem). Ik heb al een liter ijsthee gemaakt, heerlijk met dit weer!

L. kost nog een mooie - en heerlijk ruikende- sterjasmijn op de markt, en bij D&K een mooie okergele pot daarvoor, heel leuk.

Het was gezellig en ik ben erg blij met mijn cadeautjes. Bedankt J. en L.!

2 opmerkingen:

  1. ha ha ja leuke spulltjes en de jasmijn staat al mooi in de pot beetje water en nu wachten wat hij doet hij ruikt wel heerlijk was het lekker de ijsthee lekker fris was super gezellig geen foto geeft niet weer was ook wat bewolkt volgende keer maar weer fijn dat je er blij mee bent das altijd fijn om te horen ! en het zijn ook nuttige dingentjes om te gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen