maandag 15 januari 2018

Ketting / Stitched necklace

Borduren vind ik leuk, heel leuk eigenlijk. Maar geen grote projecten: daar heb ik het geduld niet voor, ik zie liever snel resultaat. Ik weet het, geduld is een schone zaak. Maar soms zijn kleine borduurseltjes minstens zo leuk als iets groots.


Al een poos terug kwam ik -volgens mij in het tijdschrift Flow- een foto tegen van een geborduurde ketting. Het idee sprak mij meteen aan en bleef tijden in mijn hoofd hangen. Pas geleden besloot ik maar eens uit te zoeken of ik dat zelf ook zou kunnen. Ik ben eerst op Pinterest gaan zoeken naar voorbeelden. Daarna ging ik op zoek naar materialen. Dat bleek nog helemaal niet zo gemakkelijk. Ik heb nooit sieraden gemaakt, dus wat had ik nodig? En waar kon ik dat kopen? Ik heb twee avonden (!) zitten googlen en toen pas had ik een site gevonden die alles verkocht wat ik nodig had. Voordat ik wat ging bestellen, heb ik eerst bedacht wat ik dan precies wilde maken: ik moet natuurlijk wel het juiste bestellen. En vervolgens kwam ik gewoon in de stad deze hangertjes tegen, en kettinkjes en slotjes. Niet alles wat ik in mijn hoofd had was er, maar ik nam wel meteen wat mee zodat ik toch eens kon proberen of ik het leuk vond.


En ja, het is leuk. Je kunt natuurlijk zelf de patroontjes en borduurstof uitkiezen, dus je bepaalt zelf hoe ingewikkeld het wordt. Ik begon met een heel eenvoudig bloemetje. Dat had ik dus ook zomaar klaar. Ik heb de smaak te pakken en ik heb ook heel veel ideeën in mijn hoofd (de meeste wat tijdrovender dan deze) dus jullie zien vast binnenkort meer voorbij komen!


Fijne week!

1 opmerking:

  1. mooi hoor dat zal wel een gepriegel zijn geweest want klein lijkt soms erg makelijk maar is dat soms niet ziet er mooi netjes uit vergeet me nietjes leuk zelfgemaakte sieraden zit nog meer waarde aan dan gewone is toch beetje anders hangt er ook af van wie je iets krijgt ! maar mooi staat leuk ook op iets blauws fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen