dinsdag 26 december 2017

Fijne kerst!

Eerste kerstdag is alweer voorbij en vierde ik met mijn zoon en familie. Ik heb genoten! Het was nog spannend of we konden gaan, want de dag ervoor had H. veel buikpijn en ook gisterochtend voelde hij zich nog niet echt lekker. Maar in de loop van de ochtend ging het al steeds beter en 's middags was hij vrijwel de oude. We waren dichtbij huis, dus we konden ook zo weer vertrekken als het niet ging, maar het ging gelukkig gewoon heel goed en het was gezellig.

Vandaag ben ik alleen thuis, maar hoewel ik dat in eerdere jaren vervelend vond, of had gevonden, vind ik het nu prima. Ik heb stoofpeertjes gemaakt, en het stoofvlees staat nu lekker te pruttelen. Ik kijk (kerst)films, lees wat, luister muziek.. eigenlijk geniet ik best wel van een rustig dagje. Mijn zoon is met zijn vader naar het kerstcircus en daarna lekker eten, dus die heeft ook een gezellige dag.


Een paar dagen voor kerst maakte ik nog even deze krijttekening op het raam. In een kwartiertje stond het erop, hoe makkelijk kan het zijn.. (Ideetje van Pinterest trouwens, mocht het je bekend voorkomen)


Mijn borduursel van vorig jaar staat ook nog steeds. 


En dit gezellige kerststukje maakte mijn zoon op school. Ik vind het mooi gelukt!


Als laatste nog even de hapjes die ik maakte voor het kerstdiner op school. Kaarsjes van kaas met komkommer en een zilveruitje. En van de restjes maakte ik de 'kerstballen'. 

Voor het kerstdiner met de familie heb ik het me dit jaar niet al te moeilijk gemaakt. Ik maakte een grote pan preisoep, en samen met H. nog appelflaplolly's (kleine ronde appelflapjes op een stokje). Helaas vergeten een foto te maken maar het is leuk om te maken voor een kleuter, want hij kan de rondjes uit het deeg steken terwijl jij als ouder / begeleider de appel snijdt, en daarna kan hij de vulling op het deeg scheppen en de flapjes dicht maken. En ze waren zomaar op!

Ik wens jullie nog een hele fijne Tweede Kerstdag! Het weer is in ieder geval prima, dus ik ga nu even lekker naar buiten!

1 opmerking:

  1. mooi gedaan ja wij hebben ook niet zoveel gedaan ge gourmet wat half nl doet leuk kerst stukje ook leuk films kijken heb eigenlijk niet veel films gezien maar series op bbc oud en nieuw was ik ook alleen thuis maar geeft toch niet zoveel er om lag er ook al in om 1 uur leuk kerst circus hihi en paddington ben wel blij dat de feestdagen weer gehad hebben back to normal altijd wel gezellig maar ook wel druk natuurlijk en nu komt dat bekende gat tijdje oh leuk kerst stukje zeg leuk vrolijk ga morgen de boom eruit halen ziet er mooi uit de kerst traktatie voor school en mooi new 2018 gewenst voor jullie gelukkig knappte h. snel weer op griep gaat erg rond nu

    BeantwoordenVerwijderen