donderdag 20 oktober 2016

Herfstvakantie!

 Jeej, we hebben herfstvakantie! Ik heb al maanden geen week vrij gehad dus een weekje vrij was zeer welkom en is heerlijk. We doen lekker rustig aan. Dagjes weg, dagjes thuis... net waar we zin in hebben. Zo gingen we maandag naar het Doe-museum in Veendam. Echt een aanrader om met kinderen heen te gaan want ze hebben echt enorm veel lego wat allemaal op kleur gesorteerd is, kinetic zand om mee te spelen, grote bellen blazen en zelf een schilderij maken. En voor volwassenen is er de tentoonstelling '200 greatest paintings' die echt de moeite waard is. Het zijn replica's maar wel op ware grootte, en veel bekende werken van o.a. Rembrandt, Picasso, Dalí, Renoir, Vermeer, Magritte etc etc. . Je kunt je dus als volwassene ook prima vermaken terwijl je kind lekker speelt.

Vandaag hadden we een lekker relax-dagje thuis. Knutselen, lezen, spelen en even lekker naar buiten toen de zon scheen, om bladeren te zoeken voor ons 'bladerboekje'. 



En meteen wat kleine 'boeketjes' maken voor op een paar verjaardagscadeautjes.



En ook dit vosje maakten we nog. Van een wc-rolletje, een eierdoos en ijslolliestokjes.


We hebben ook nog even geshopt in Leer (Duitsland. Mijn vriend woont daar in de buurt). Hier zit onder andere Woolworth. Dit is een Duitse winkelketen in de trant van de Wibra. Ik kocht er een lekkere pyama met flanellen broek, en kerstsokken :-)


Maar wat mij ook meteen aantrok was de winkel 'Depot'. Een winkel met woonaccessoires en decoratie. Heel betaalbaar en erg mooie spullen. Veel natuurlijk ogende spulletjes zoals vilten paddestoelen, maar ook mooie kerstballen en kaarsen. En ook decoreert men in de winkel met de spullen, zodat je meteen ziet wat je ermee kunt. Dat kan handig zijn, als je het zelf lastig vindt om te bedenken. Depot Online shop (klik)

Op de terugweg nog even bij mijn zusje in Groningen op visite geweest en ook nog de stad in voor wat cadeautjes. Bij Sostrene Grene begonnen ze al een beetje (heel klein beetje nog maar hoor) met de kerstspullen. Ik kocht er deze té schattige hoedendoos. Ook handig voor het opbergen van de kerstspullen straks. Maar eerst een mooi plekje in de woonkamer! 


En bij Ikea zochten mijn zoontje en ik samen nog dit schattige lampje uit. Voor straks onder de kerstboom :-)


Oh ik zie ook altijd veel te veel leuks voor de kerst... de kerstshows en markten moeten nogal beginnen! Maar ach, kijken en ideeën opdoen is ook al leuk. (Al sluit ik niet uit dat er voor de kerst nog wel iets gekocht wordt haha).
En zelf nog wat dingen maken, maar daar zijn we stiekem ook al mee begonnen!

5 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid! Veel plezier samen deze laatste dagen van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey margriet lekker bezig geweest met herfst geknutsel lekker hoor weekje vrij was het ook leuk de nieuwe blog look hi hi mooie kleurtjes ja woolworths ken ik ook vanuit engeland en duitsland ook soort action wibra tedi idee hij zit ook in northhorn dat duitse plaatsje valk bij badbentheim geloof dat jij van oorsprong amerikaans is het bedrijf maar ook erg leuk spul de home afdeling is daar ook erg leuk en niet duur wat leuk klinkt als leuk museum en niet saai ook hi hi grappige kerstsokken ja die hoedendoos is leuk vorige jaar hadden ze ook zoietsin dickensstyle en ook koektrommels voor kerstkransjes leuk zeg ik ga morgen ook even kijken bij sostrene grene maar dan in zwolle ben benieuwd maar ja heb al zoveel kerstspul en bij mij breekt nooit iets dus maar niet te veel kopen voor mij dit jaar maar kijk wel even das altijd leuk gr fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi oh woolworths is ook niet amerikaans of brits maar australies zag ik net ken je deze duitse winkel / shop al het is een echte duitse winkelketen ala mix tussen xenos wereldwinkel fairtrade shop en actionhttp://www.nanu-nana.de/ zit in veel groter duitse steden ook erg leuk in keulen oberhausen dortmund en ook northhorn munster oldenburg hebben deze ook vaak de lush

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk, gezellige vakantieweekje zo!
    Toevallig ben ik vorige week met een vriendin ook in Groningen wezen shoppen: Dille & Kamille, Ikea, Pipoos en Sostrene Grene; wat een fijne winkels he.

    BeantwoordenVerwijderen