woensdag 14 maart 2018

Lente?

Het is maar apart weer, vind ik. Ruim een week geleden waren we nog op de ijsbaan te vinden en nu ineens voelt het als lente! Maar niet voor lang, want als ik het weerbericht mag geloven dan zitten we komend weekend alweer in de kou... 
Vandaag ben ik vrij en sinds kort ga ik op woensdag altijd zwemmen, voor de nodige beweging en ook omdat zwemmen wel heel lekker is. De vriendin met wie ik samen is echter vandaag ziek, dus besloot ik om ook maar een keertje over te slaan en te genieten van het mooie weer. De was kon weer eens buiten hangen, en eenmaal buiten merkte ik dat het in de zon al heerlijk was. Dus verwijderde ik al wat onkruid, ruimde wat op en maakte gaf een aantal potten een sopje zodat die straks weer in gebruik genomen kunnen worden.


Voor binnen kocht ik twee weken terug nog een plant. Ik vind de bladeren zo mooi: twee tinten groen bovenop en aan de onderkant een soort van donkerroze. Je hebt deze plant in allerlei varianten: met streepjes, diverse kleuren groen... Mijn andere planten gaan ook nog steeds goed, wat ik best wel leuk vind aangezien ik dus geen groene vingers heb. Soms tref ik wat gele blaadjes aan, maar ik zie ook nieuw blad ontstaan dus blijkbaar gaat dat dan toch goed.


Voor mijn verjaardag kreeg ik nog deze paastak met gehaakte eitjes, van een vriendin van de familie. Deze kreeg een mooi plekje voor het raam.


Ik heb vanmorgen ook nog stoofpeertjes gemaakt. Inmiddels zijn ze mooi roze gestoofd. De winter is bijna voorbij, maar peertjes smaken nu ook nog prima!


1 opmerking:

  1. ha ha ja gisteren ma was het ook zo typische weer ja ken de plant mijn moeder heeft hem in groen met streepjes ja de tuin komt er ook weer aan alles netjes maken heb ik niet met mijn balkon maar heb nog winterviolen er in en die doen het nog duszelf wacht ik er nog even mee leuke paatak zeg lekker vrolijk stoofpeertjes zijn koud ook lekker als het weer wat lente achtig wordt gewoon aflatenkoelen in koelkast lekker bij gebakken aardapelen en sperziebonen

    BeantwoordenVerwijderen