woensdag 12 juli 2017

Boekengeluk

Het is even niet zo'n fijne tijd. Ik zit niet lekker in mijn vel door een paar gebeurtenissen op het persoonlijke vlak en daarnaast is mijn auto ook nog kapot gegaan dus ik zit nu even zonder auto. Ik koop wel weer een nieuwe hoor, maar heb even hulp nodig daarbij en de mensen die ik ken met verstand van auto's, die zijn op vakantie. Ik woon in een klein plaatsje zonder openbaar vervoer dus het is even lastig maar we redden ons wel. 
In dit soort periodes vind ik het t fijnste om gewoon thuis te zijn, lekker kneuterig: een cake bakken, wat knutselen en lekker veel lezen. Daarbij wil ik jullie mijn leestips niet onthouden:

De bewaarder van gevonden voorwerpen

'De bewaarder van gevonden voorwerpen'. Een mooi fictief verhaal over een man die alles bewaart wat andere mensen hebben verloren. Na zijn overlijden erft Laura, zijn huishoudster, zijn huis en spullen en mag zij zorgen dat de spulletjes bij hun eigenaar komen. Bij elk voorwerp hoort ook een bijzonder verhaal. Een mooi en bijzonder boek over vriendschap en magie.

Een onverwachte wending

'Een onverwachte wending' heb ik al uit en is onverwacht mooi. De verhaallijn springt heen en weer tussen Lizzie -die net is verlaten door haar getrouwde minnaar en nu weer bij haar ouders woont en daar tijdelijk vrjwilligerswerk in een bejaardenhuis doet- en Clarissa, die in het bejaardenhuis woont en daar vriendschap sluit met Lizzie, waarbij zij haar bijzondere levensverhaal aan Lizzie uit de doeken doet. Hartverwarmend en echt een aanrader.

De boekwinkel op de hoek

'De boekwinkel op de hoek' heb ik al klaarliggen maar ik moet er nog in beginnen. De beschrijving op de achterkant beloofd echter veel goeds dus ik zou zeggen: lezen!

Mooie boeken geven je écht een beter gevoel doordat je even heerlijk kunt wegdromen.

Wat mij trouwens ook een goed gevoel geeft: een poos geleden meldde ik dat de voor mij dichtst bijzijnde bibliotheek ging sluiten. Ik, en wellicht ook anderen, heb een melding bij de gemeente gedaan dat ik het hiermee absoluut niet eens was. De bieb is er immers niet alleen voor de boeken (al zou dat al reden geboeg zijn) maar in de kleine plaatsen is het er ook een soort van sociale ontmoetingsplek. Zoiets moet niet wegvallen. Wij ontvingen recent een brief dat de plannen zijn gewijzigd: deze bieb blijft bestaan alleen dan in een iets andere vorm: hij zal worden beheerd door mensen met een verstandelijke beperking. Ik vind dit een geweldig mooie ontwikkeling! De bieb blijft bestaan, en wat zal het veel voldoening geven voor de nieuwe medewerkers, dat zij op deze manier ook kunnen bijdragen aan de maatschappij. 

1 opmerking:

  1. leuke boeken margriet ja lezen is heel leuk vooral als je even dipje of minder leuke periode mee maakt of alles stuk lijkt te gaan in dit geval de auto das vervelend maar door lezen en even in andere wereld verhaal terecht te komen voel je je vaak al iets beteren vergeet je de rest vaak eventjes wat leuk idee van de bieb in kleine plaatsen of dorpen zo kan hij toch blijven bestaan en geef je mensen met beperking ook een kans om zich te ontwikelen en iets leuks en goeds te doen met beetje ondersteuning leuk idee ja biebpen zijn heel belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen