zondag 15 april 2018

Een tipi (speeltentje) en een paastoetje

Al een paar jaar liep ik met het idee om eens een tipi te maken voor mijn zoon, als speeltentje voor binnen en buiten. Nu besloot ik in het paasweekend maar eens door te pakken en het tentje ook daadwerkelijk te maken. Samen zochten we bij Kwantum een leuke stof uit, het werd deze grijze met zwarte dennenboompjes (of zijn het sparren?). Bij Kwantum hebben ze een leuke collectie stoffen die hiervoor heel geschikt zijn, en maar 5 euro per meter. Op de laatste foto is het patroon het beste te zien. Bij de Welkoop kochten we bamboestokken.


Ik had nog nooit een tipi genaaid, dus het was even proberen welk formaat de delen moesten hebben. Ik wilde het niet te klein maken, omdat mijn zoon ook al niet heel klein meer is. Maar hij moest qua formaat nog wel in onze huiskamer passen (dat past dus nét).


 Natuurlijk zie ik na zo'n eerste keer nog wel verbeterpunten, maar ik ben redelijk tevreden en mijn zoon is helemaal blij en daar gaat het natuurlijk om! We hebben er kerstlichtjes in gehangen, hij sleepte er ook meteen kussens, een dekentje, boeken, fruit en wat speelgoed in dus het werd een gezellig plekje.


Het handige is dat de tent na het spelen ook zo weer bijeengepakt kan worden. Ik kan hem naast de kast uit het zicht zetten, dus het ruimt handig op.  


Ik wilde jullie ook nog even ons paastoetje laten zien. Pasen vieren wij altijd met de familie. Dan gaan we eieren zoeken en verven en meestal eten we dan even met zijn allen, waarbij iedereen iets maakt zodat de taken verdeeld zijn. Wij mochten dit keer een toetje verzorgen. We hebben het vrij simpel gehouden, maar toch ziet het er feestelijk uit, vind ik. Je kunt de soesjes zelf maken maar ik kocht ze kant en klaar. (Pure) chocolade smelten, ze daar even met de bovenkant in dopen en dan maak je er een mooie stapel van. De decoratie kun je ook met de gesmolten chocolade vastplakken. Wij kozen voor deze schattige kipjes van fondant (Hema).

1 opmerking:

  1. mooi heel tipisch deze tipi hi hi leuk mooi gemaakt lekker toetje mmm ook ja zon tent is vaak erg handig kan in woonkamer tuin of slaapkamer altijd goed en gezellig is h vast heel blij mee met een handige mem !

    BeantwoordenVerwijderen