zaterdag 3 maart 2018

Voorjaarsvakantie

Voorjaarsvakantie (al was ik zelf niet vrij). H. had een leuke, veelzijdige week. De eerste twee dagen logeerde hij bij mijn broer en zwager in hartje Groningen, waar ze onder andere helemaal bovenin de Martinitoren waren! Vrijdag paste mijn zusje op, en werd het een gezellige dag met een wandeling, spelletjes en warme chocolademelk.
En wat was het koud, afgelopen week! H. heeft gisteravond voor het eerst geschaatst, en vandaag gingen we weer. Ik ben zelf niet zo'n schaatser, al kriebelde het wel even toen we op de ijsbaan stonden. Maar mijn schaatsen bleken niet meer te passen, dus het is er niet van gekomen. Al was het nu ook niet zo handig, ik moest immers H. ook begeleiden. En dat ging best goed, voor de eerste (en tweede) keer!


Na het schaatsen hielden we een 'theefeestje'. Het was een idee van H. en komt hierop neer: thee in een theepot op een theelichtje, en drinken uit mooie theekopjes. Gezellig! Ik haalde, ondanks het koude weer, ook al wat voorjaarsbolletjes in huis. Witte druifjes zie je niet overal, maar ze zijn zo leuk!


Donderdag waren wij in Museum Joure. Dit is een museum met de historie van de koffie- en theefabriek Douwe Egberts, maar ook allerlei oude ambachten zoals een koperslagerij, een zilversmid, een klokmakerij en een drukkerij. Op donderdag zijn er ook drukkers aanwezig die er van alles over vertellen, echt heel interessant. We mochten ook zelf een boekenlegger drukken en H. heeft zelf een theezakje gemaakt. Een aanrader!


Op woensdag moesten wij door een marktplaatsaankoop (driewieler voor jarig nichtje) een ritje naar Drenthe maken, op de terugweg zijn we bij Tuk (vlakbij Steenwijk) gestopt. Hier zit een ontzettend grote kringloopwinkel. De benedenverdieping was al leuk, maar boven vond ik het nóg leuker: een heel grote handwerkafdeling, boeken, schilderijen... Deze panelen met allerlei borduurwerken hingen er ter decoratie. Leuk bedacht! (Sommige borduurwerkjes die erin verwerkt zijn, had ik best willen kopen trouwens!)



Voor morgen heb ik nog geen plannen gemaakt, we zien het wel. Ik wens jullie een heel fijne zondag!

1 opmerking:

  1. ha ha leuk hoor was ook erg koud om te schaatsen zelf schaats ik ook niet meer had zandstra schaatsen van die kunstschaatsen van kunstof met klemmen ala ski schoen model erg stevig voelt als been spalken goed voor slappe enkels maar heb ooit mijn elleboog gebroken door val op het ijs vloog uit de boogt en er zit nu metaal in mijn arm dus durf het niet meer ook al was het wel erg leuk om te doen maar goed leuk dan heeft h. vast veel ijspret gehad groningen gezellig leuk is dat die kringloop van tv tussen steenwijk in tuk waar die docu is gemaakt rond feestdagen ja das leuke erg mooie chocolade melk en warme thee met dit weer is altijd erg lekker en gezellig! hebben jullie toch best veel winter plezier gehad ondanks geen echte vakantie voor jou dan zelf had ik het ook niet mei wel weer fijne zondag ik ga volgende week weer schilderen heb nu verf gevonden aquarel action lidel xenos heeft het nu deze week in aanbieding dus kan lekker bezig

    BeantwoordenVerwijderen