vrijdag 15 december 2017

Kerstpost

In een eerdere post vertelde ik al dat ik wat kerstkaarten aan het borduren was. Ik mag volgend jaar wel in juli beginnen als ik er wat meer wil maken, want het bleef dit keer bij twee stuks. Maar ach, het gaat om het plezier van het maken, en bij twee heb je nog niet het gevoel van 'moeten'. Ik ben blijkbaar niet zo'n snelle borduurster, al moerkte ik wel dat het sneller ging toen ik eenmaal wat in een flow kwam. Ik gebruikte Scandinavische borduurpatroontjes en verder alleen maar karton en papier wat ik nog had liggen. 



De kerstkaartjes haalde ik dit jaar overal vandaan: Dille & Kamille (where else?), Sostrene Grene, maar ook 'gewoon' bij Kruidvat. Ik vind het schrijven van de kaartjes altijd een plezier, kerstmuziekje aan en dan maar bedenken voor wie welke kaart is, waarbij ik wel rekening probeer te houden met wat de ontvangers aanspreekt. Het rondbrengen vind ik trouwens ook leuk. De meeste bracht ik samen met mijn zoontje rond, hij voelt zich dan een echte postbode. De laatste bracht ik vanavond rond toen het al donker was. Dat vind ik in deze dagen voor kerst heerlijk, zo'n avondwandeling: bijna niemand op straat, overal lichtjes en kerstversiering en in de kerk brandde licht en was men kerstliederen aan het zingen als repetitie voor het kerstconcert morgenavond. Ik bleef voor de kerk even stilstaan om naar het zingen te luisteren, prachtig en helemaal goed voor het kerstgevoel (en morgen wil ik ook even naar het concert natuurlijk!)


In de herfst maakten we ook al deze kaartjes:


Ik wens jullie ook veel plezier met het versturen én ontvangen van de kerstpost! :-)

1 opmerking:

  1. wat werk zeg ja dat borduren kost beetje tijd volgende keer maar eind sept beginnen maar de andere kaartjes zijn ook leuk die van mij zijn nu ook op de post en sommig breng ik zelf of geeft ik persoonlijk aan mensen mooi en sfeervol is dat he al die lichtjes en kerstkoren ik heb in deze tijd altijd nog meer de neiging om bij mensen na binnen te gluren als je langs de huizen wandeld niet netjes het hoort niet maar doe het toch hi hi veel plezier bij het concert vanavond of vanmiddag !

    BeantwoordenVerwijderen