maandag 11 december 2017

Kerst in huis & borduren

Hoera, het sneeuwt! Vandaag moest ik werken, dus ik heb er weinig van kunnen genieten maar ik heb na werktijd wél mijn zoontje met de slee opgehaald bij mijn vader, die vanmiddag wel wilde oppassen. Op die manier hebben we toch een beetje van de sneeuw kunnen genieten, en gelukkig werk ik in dezelfde plaats waar ik woon (op de meeste dagen) dus ik hoefde niet in de auto vandaag, erg fijn. 


In het weekend brachten we ons huisje in de kerstsfeer. Donderdag had ik al een boom gehaald, en na even acclimatiseren kon hij er zaterdag in. Hij hangt weer lekker vol, maar dat heb je met een kleuter in huis. Vind ik ook niet erg hoor, de 'stylish' kerstboom komt over een aantal jaar wel weer. Wat is er nu leuker dan lekker samen versieren? De versiering komt echt overal vandaan en heb ik in de loop der jaren opgespaard. Dit jaar kocht ik de drie vilten hangertjes (engeltje, groen balletje en muisje) bij Dille & Kamille en de écht oude piek vond ik deze herfst bij de kringloop! Gevalletje van op het goede moment op de juiste plaats ;-)


Op het dienblaadje een kaarsje wat ik kreeg, en boompjes van Sostrene grene. De huisjes in de vensterbank vind ik ook zo lekker Scandinavisch aandoen. Ik heb ze overigens al jaren, twee kreeg ik ooit van Sinterklaas en de derde vond ik een paar jaar terug bij de kringloop.


Na het werk nog even knutselen, hoewel ik nooit tot laat doorga want ik slaap altijd vroeg. De kandelaars komen van Sostrene Grene en de loper van Dille & Kamillie en kreeg ik van de sint, van de kraaltjes kun je een ster maken (dat moet ik nog even doen dus) en de boompjes in het zakje komen eveneens van SG. Jullie zien, ik ben wat aan het borduren voor de kerstkaarten. Ik moet eerlijk zeggen: het neemt weer meer tijd dan ik had ingeschat, dit is de 2e nog maar (en deze is ook nog niet af!) maar ik vul de zelfgemaakte gewoon aan met gekochte. Ik zal jullie de kaartjes showen als ze klaar zijn, ik kan alvast verklappen dat ik gebruik heb gemaakt van ouderwetse Scandinavische borduurpatroontjes. Die vind ik zo leuk bij de kerst passen en het is weer eens wat anders.


Geniet van jullie kerstvoorbereidingen en van deze gezellige tijd! En natuurlijk, van de sneeuw, voor zover het niet tot overlast zorgt.

1 opmerking:

  1. hoi margriet mooi boompje hoor valt wel beetje mee hij ziet er niet heel druk of vol uit hoor wel rustig zelfs wat werkje met de kerstkaarten zeg tja sneeuw leuk als het er net ligt en je grip hebt leuk van achter het raam minder als je de deur uit moet en er geen openbaar vervoer meer rijd moest gisteren middag avond werken ben maar wezen lopen savond dat was best eindje alles lag plat koud was dat brrr leuk dat kleedje en die kaarsstandaards zo staat gezellig

    BeantwoordenVerwijderen