zaterdag 18 november 2017

Allemaal boeken

Vandaag stond natuurlijk in het teken van de intocht van Sinterklaas, maar bij mij ook -zoals wel vaker op zaterdag- van boeken. Ik bracht weer een bezoek aan de bibliotheek, maar ook aan de boekwinkel, want ik wilde de Sint wat tips doorgeven voor leuke kinderboeken voor mijn zoon.
Natuurlijk was er weer teveel keuze, er zijn zoveel prachtige boeken. Dilemma: wordt het een mooi voorleesboek, een zoekboek, een informatief boek? Uiteindelijk fluisterde ik de Sint deze 2 in:

De reis van Vos

'De reis van vos' is een bijzonder mooi getekend kinderboek, maar daarnaast is het verhaal ook heel mooi en bijzonder, een beetje filosofisch. Vos denkt overal over na en vraagt zich van alles af. De andere vossen hebben ook geen antwoorden. Dan meert er een mysterieus schip aan. Heeft deze antwoorden? Echt een boek om voor te lezen, waarbij de vragen ook meteen ingang zijn voor een leuk gesprek met je kind.

Maar mijn zoon heeft ook vaak vragen die we wél (zo goed als mogelijk) kunnen beantwoorden en die gaan heel vaak over het weer. Dit boek vertelt op een begrijpelijke manier heel veel, en is extra interessant door alle flapjes waar dan ook weer iets achter zit.
MEER WETEN OVER HET WEER EN HET KLIMAAT

Voor mezelf ontdekte ik ook weer veel leuke boeken, zoals 'De rekening' van Jonas Karlsson. Een verrassend boek, anders dan anders, grappig en om over na te denken. De hoofdpersoon krijgt een zeer hoge rekening 'voor ervaren geluk'. Vreemd, want de hoofdpersoon heeft maar een eenvoudig leventje in een videotheek, geen relatie, ouders zijn overleden.. Gaandeweg lezen we hoe het zit en worden we zelf ook aan het denken gezet. 

Afbeeldingsresultaat voor de rekening bol.com

Van de bieb heb ik weer een flinke stapel meegenomen waarbij volgens mij ook weer juweeltjes zitten. Dus wordt vervolgd... :-) En bij de boekwinkel zag ik nog deze:

Jij en ik & andere verhalen

Behalve dat de kaft natuurlijk heel aantrekkelijk is, leek het verhaal mij ook heel mooi. Dus misschien zet ik deze nog wel op mijn eigen verlanglijstje!

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag!

1 opmerking:

  1. he grappig ik heb net dat boek van haar gelezen met korte verhalen
    erg leuk bieb heeft hem al

    BeantwoordenVerwijderen