woensdag 4 oktober 2017

Kinderboekenweek & een lang verwachte aankoop

Het is weer kinderboekenweek, en ik hou ervan. Het thema is dit jaar 'Gruwelijk eng!' dus monsters, heksen, en allerlei andere griezels komen voorbij. Een van de lievelingsboeken van mijn zoon is nog steeds 'Een monster teveel' van Annemarie van Haeringen, en die past natuurlijk prima in dit thema (maar wij lezen gewoon de boeken die we leuk vinden, niet persé op thema). Het boek gaat over Dora, een witte geit die niet kan slapen doordat ze zo bang is voor het zwart onder haar bed. Sneeuwwitje breit een eng monster om het zwart te verjagen, maar zal het helpen? Grappig, spannend, mooi getekend!

Eén monster te veel (Boek, Eerste druk) door Annemarie van Haeringen | Literatuurplein.nl

Wat wij ook een heel grappig (en een beetje herkenbaar) boek vinden, is het boek over Koen Konijn, van de schrijfster Emily Mac Kenzie. Koen is zó dol op lezen dat hij nooit genoeg boeken heeft. Dus steelt hij ze maar.. Waardoor andere boekenliefhebbers hun lievelingsboeken moeten missen! Zou er geen andere oplossing zijn? Leuke, grappige illustraties, en de liefde voor boeken is zeer herkenbaar. 

Gezocht: Koen Konijn, boekenboef

'De verhalenmachine' van Tom McLaughlin gaat over Thomas, die op zolder een 'verhalenmachine' vindt. De machine heeft geen aan/uit-knop maar maakt letters, en Tom ontdekt dat deze letters een verhaal kunnen schrijven.. maar de letters kunnen ook plaatjes maken zodat het complete verhalen worden! Is dit echt een verhalenmachine?

De verhalenmachine - Tom McLaughlin. Prachtig boek over de kracht van tekenen en verhalen schrijven.

'Het raadsel van alles wat leeft' hebben wij nog niet gelezen want het is eigenlijk voor wat oudere kinderen. Maar deze gaan we zéker lezen, ik heb hem al meerdere keren bekeken en volgens mij gaat mijn zoon deze reuze interessant vinden. Het boek gaat over de evolutie en won in 2014 zowel de Gouden Griffel als het Gouden Penseel. 

Jan Paul Schutten - Het raadsel van alles wat leeft | Gottmer 2013, 160 pagina's | illustraties van Floor Rieder | Wat is 'leven' precies, hoe is het ontstaan, hoe planten levende dingen zich voort en waarom gaat alles wat leeft ooit dood? Dat zijn slechts enkele van de grote vragen waar Jan Paul Schutten een helder antwoord op geeft. | http://www.bol.com/nl/p/het-raadsel-van-alles-wat-leeft/9200000009984599/

Ik ga op mijn Pinterestpagina vaker kinderboeken plaatsen die wij hebben gelezen of willen lezen, dus ben je benieuwd? Klik dan HIER

En dan wilde ik nog even vertellen dat ik mijn verjaardagsgeld, wat al maanden in een lade lag, nu eindelijk heb uitgegeven (wel met bijbetaling door mijzelf), aan een nieuwe en veel grotere oven! Deze wilde ik al sinds ik in dit huis woon (tweeënhalf jaar dus) maar nu heb ik toch de stap maar eens gezet om mezelf een heel groot plezier te doen. Eindelijk weer bakken! Ik heb nu een mini-oventje waar niet eens een normale cakevorm en springvorm in passen, terwijl ik erg van bakken houd. Natuurlijk heb ik nog wel meer wensen, maar dit was toch wel echt datgene wat ik het meeste mis en ook echt veel ga gebruiken. Kortom: ik vind het zelf een goede aankoop :-D en jullie zullen hier vast weer lekkere baksels voorbij zien komen!

1 opmerking:

  1. leuk post dat koen konijn boef boek lijkt mij erg grappig leuk hi hi ga gauw eens kijken op pintrest boeken zijn altijd leuk maak niet uit wat je leest oh leuk duurde even maar dan toch nieuwe oven ja dan kan je nu echt baksels van heel holland bakt gaan bakken en uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen