maandag 4 september 2017

Nazomeren

Augustus is voorbij gevlogen en ik heb niet eens gepost! Het was wel een gekke maand hoor. Mijn relatie ging uit op de laatste dag van juli dus ik moest echt even een beetje tot rust komen. Het werk en andere verplichtingen gingen natuurlijk wel gewoon door (al had ik de laatste week van de maand even een weekje vrij) maar ik heb ook veel tijd voor mezelf gehad. Mijn zoon was nog een week bij zijn vader dus in de week heb ik de vrije momenten benut voor een beetje 'me-time'.


Zo zocht ik -na een vrij lange tussenstop bij een van de grotere bibliotheken in onze regio- een mooi park op om lekker te wandelen, en na het wandelen lekker in een van de nieuw uitgezochte boeken te lezen. De perfecte invulling van een zaterdag alleen. 


Mijn zoontje had met zijn beppe bramen gezocht, toen ik aan het werk was, bij thuiskomst maakten we er samen lekkere jam van. Zes potten totaal! Lekker op een beschuitje, door de yoghurt...


En in augustus bezocht ik ook nog de jaarlijkse Romantische Markt. Dit vind ik een van de leukste markten van het jaar, want deze staat vol met tweedehands, antiek, brocante, handgemaakte artikelen, kunst, muziek etc. Ik kocht er deze geinige muts voor mijn zoon. Handgemaakt door een paar oude vrouwtjes, en de opbrengst gaat naar een goed doel (de voedselbank) dus dat is natuurlijk extra fijn.


 En (ja, we zaten niet stil in augustus) we brachten ook nog een bezoekje aan het gevangenismuseum in Veenhuizen. Dit is echt een aanrader, ook met kinderen. Leuk, leerzaam, indrukwekkend.. Een ritje met de 'boevenbus' is ook hartstikke leuk, de gids kan fantastisch vertellen.


Ik heb mij dus al met al -en ondanks de dipjes- wel vermaakt de afgelopen maand. Nu gaan we weer lekker de herfst in, ik vind dat altijd heel fijn. 

1 opmerking:

  1. ja leuk is ook erg lekker even niet veel doen maar gewoon tijd voor jezelf ik heb nu ook weer meer tijd hi hi wat ook wel weer fijn is en je kunt lekker tot rust komen en alles rustig overdenken en leuke dingen doen en lezen helpt ook soort verwerking gaat dan ook sneller

    BeantwoordenVerwijderen