dinsdag 31 januari 2017

Groen / blauwe spulletjes en een bijzonder boek

Nog even op het randje van januari een boekentip die ik jullie niet wil onthouden. En dan kan ik jullie ook meteen even mijn nieuwe geshopte spulletjes showen. Afgelopen vrijdag was ik weer even bij mijn zusje in Groningen. In een middag tijd zijn we maar in enkele winkels geweest, we sneupen overal úitgebreid! Allereerst doken we de Sostrene Grene in, altijd een succes!


Grappig genoeg hebben alle spulletjes zo ongeveer dezelfde kleur, al was dat niet bewust. Sostrene Grene heeft altijd allerlei leuks wat je misschien niet direct zocht, maar ab-so-luut nodig hebt. Ze hebben een heel leuke woonafdeling maar ik kwam deze keer thuis met knutsel- en keukenspulletjes. 


Zoals deze leuke letterstempels. Ik heb ook al letterstempels, maar dat zijn meer 'krantenletters'. Deze zijn zo mooi sierlijk. Ik wil ze gaan gebruiken als mijn zoon en ik valentijnskaartjes knutselen. De tape gebruik ik om zijn knutselwerkjes op te hangen maar ook om mee te knutselen. Deze is alvast lekker vrolijk voor het voorjaar maar kan natuurlijk altijd! En ja... het schaartje... wie wordt daar nou niet verliefd op? En dat voor maar 3,25! Die kon ik natuurlijk niet laten liggen!


Leuke geribbelde bakjes voor mijn zelfgemaakte pesto en kruidenboter (ook makkelijk te vervoeren dus ideaal voor de picknick etc.. En vrolijke gebloemde cakevormpjes. Het meel is pastameel van Dille en Kamille. Een poosje terug won ik bij de supermarkt een pastamachine en die wil ik binnenkort gaan uitproberen.


En nog wat vrolijke bloesjes met printjes. Niet al te duur dus hopelijk blijven ze wat mooi in de was. We zullen het wel zien. 

Image result for de bijzondere kinderen van mevrouw

Als laatste nog een boekentip die ik jullie niet wil onthouden. Voor iedereen die houdt van magie, spannende verhalen, fantasie en bijzondere oude foto's. Jacob's grootvader heeft hem altijd aparte verhalen verteld over zijn jeugd in het weeshuis voor bijzondere kinderen. Hierbij liet hij dan ook zeer echte foto's zien. De verhalen klinken ongeloofwaardig maar na de dood van zijn grootvader gaat Jacob toch maar eens op onderzoek uit en reist af naar een eiland in Wales, waar hij (onder andere) ontdekt dat de kinderen meer dan bijzonder waren. En er zijn nog 2 vervolgboeken: Omhulde Stad, en Bibliotheek der Zielen.

Het boek is afgelopen jaar ook verfilmd, dus mocht je niet zo'n lezer zijn dan kun je ook gewoon gaan kijken (of beide natuurlijk!).

3 opmerkingen:

  1. Leuk he die winkels in Groningen; een vriendin en ik zijn er pas ook geweest. Je komt er nooit met lege handen vandaan!
    Dat boek lijkt me zeker een aanrader, maar ik heb voorlopig geen tijd, ben druk met andere, leuke zaken ;-)
    Groetjes en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke vondsten het boek kendde ik al heb ik gelezen film nog niet gezien hi hi leuk dat schaartje komt mij bekend voor heb hem in het goudkleur leuke stofjes van de blousen ach na tijdje ben je er toch weer op uitgekeken en kleding is vaak weg werp artikel geworden behalve als je de hoofdprijs betaald voor kleding stuk maar dat wil ook niet zeggen dat het mooi blijft zie het maar als 1 seisoen blousejes dan kun je het ook weer makkelijker weg doen en heb je er zelf minder last van en het komt wel weer terug ooit als gerecyceld vloerkleed hi hi of iets anders waar de blousjes in zitten verwerkt fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik kom even kijken via Ingtings omdat je ook alweer bijna 7 jaar in blogland vertoeft. Leuke spullen heb je gekocht. Dat schaartje had ik zeker ook gekocht. Fijne Donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen