zondag 4 januari 2015

Yes, York!

I'm back... from England!!
In mijn eerdere post schreef ik al dat ik een bezoekje aan de Engelse steden York en Leeds in de planning had staan. En dit weekend was het zover! Met mijn zus en zwager vloog ik vrijdagavond richting Leeds om daar eerst te overnachten (en ik mocht mee in de cockpit, super!). De volgende ochtend vertrokken we (na een heerlijk uitgebreide Engelse 'breakfast') met de trein richting York.


York stond al een hele tijd op mijn wensenlijstje, ik hoorde er alleen maar positieve verhalen over. En ja hoor, die kan ik bevestigen. Want York is geweldig!


Eerlijk is eerlijk, shoppen stond hoog aan ons prioriteitenlijstje. Want wanneer heb je nou de kans om in York te winkelen? Ikzelf niet vaak! En in York zitten natuurlijk erg leuke winkels, zoals bijvoorbeeld Cath Kidston (en jullie weten inmiddels wel hoe blij ik daar van word).


Hier verbleven we dan ook zeker een uur (het leek korter, haha)



Onderstaand vestje zagen we bij Fenwick, zo schattig!


En dit was bij Whittard. Onder andere allerlei leuke Alice In Wonderland-kopjes!



Crabtree & Evelyn, ook erg bekend (en mooi pandje, vandaar de foto)


Natuurlijk ook allemaal snoep-, fudge- en cake-winkeltjes.



En wie naar York gaat mag dit adresje niet overslaan: Little Betty's. (Er is ook een grotere Betty's met een nóg grotere rij, maar de kleine is gezelliger, vonden wij - en hoor ik wel meer)


Na een rij van 20 minuten (en dit was nog kort!!) was er een plekje beschikbaar. Mijn zwager was zo lief om voor ons in de rij te gaan staan zodat wij zolang nog even bij Cath Kidston konden neuzen tijdens het wachten dus wij konden zo aanschuiven. Ik mag persoonlijk dus helemaal niet klagen!


En het eten was echt heerlijk (beetje late foto, het was al half op..)! Ik had een lekkere sandwich, mijn zwager koos voor een visgerechtje en mijn zusje nam een vegetarische pasta met butternut-pompoen, champignon en nootjes (en die was echt verrukkelijk!). Erbij had ik natuurlijk thee.


Het winkeltje bij Little Betty's (de tearoom zit erboven), met nog volop kerstproducten in januari. (Gezellig!)


Natuurlijk bekeken we tussendoor ook een aantal culturele hoogtepunten zoals dit oude kasteel 'The Keep'.



En natuurlijk de Cathedral van York, prachtig!



Sowieso is York een prachtige oude stad met allemaal kleine gezellige straatjes zoals deze..


En met een rijke geschiedenis waar ik alleen maar meer van wil weten nu ik er geweest ben. Binnenkort maar even bij de bibliotheek snuffelen dus! Het zou ook absoluut geen straf zijn om hier nog een keer naar toe te gaan, met kerst misschien of weer vlak erna want nu was er overal sale, ook erg fijn. De kans is groot dat ik nog weleens richting York ga! Oh, en mijn aankopen zal ik ook nog showen (mochten jullie nieuwsgierig zijn geworden) maar die foto's pasten niet meer in dit blogbericht.. dus die houden jullie nog tegoed!

3 opmerkingen:

  1. leuke fotos margriet leuke he york dus je bent ook door de shambes gekomen en de whip ma wopma gate ja voor bettys is er altijd een rij of an line altijd druk daar ben je ook nog bij christmas angels geweest maar je hebt redelijk veel gezien voor dag york is in de lente ook erg mooi met veel bloesem bomen rond de stadsmuur oa april ben wel benieuwd naar de andere fotos heb je ook het hotel monksbar gezien vlak bij micklegate de stadspoort das best leuk klein hotelletje midden in het centrum van york erg leuk mooi dat je het zo leuk vond kunnen wij ook nog eens gaan dus ! groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne winkeltjes en prachtige omgeving. Fijn dat je zo genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn absolute fans van de stad Liverpool, als gezin al vier keer geweest. .
    De kids van 18 jaar gaan er dit jaar zelfs met hun vrienden heen op vakantie.
    York klinkt ook leuk!
    O nog zoveel te ontdekken....

    BeantwoordenVerwijderen