zondag 30 november 2014

Feest met Peppa Pig

In de afgelopen week was mijn zoon jarig, hij werd alweer 3 jaar!


Voor het feest maakte ik deze Peppa Pig-taart, gevuld met aardbeienvulling en roze botercreme. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben met de netheid maar het idee wat ik in mijn hoofd had is het wel geworden.


En mijn zoon was er helemaal blij mee, dat is het belangrijkste toch?


En natuurlijk mocht hij ook trakteren op de peuterspeelzaal. Daarvoor maakte ik deze doosjes (natuurlijk ook weer met Peppa!) van wc-rolletjes. Mijn moeder hielp me met al het knipwerk, lief! We vulden de doosjes met een doosje yoghurtrozijntjes en een stuiterbal.


En nu is de verjaardag achter de rug maar de feestelijkheden gaan natuurlijk nog wel even door de komende maand. Helemaal niet erg, ik hou van december!

5 opmerkingen:

  1. erg leuke taart hoor margriet en helemaal niet heel erg dat het niet zo netjes is want je eet hem toch op maar het idee is erg leuk en h. ziet dat helemaal niet die ziet alleen peppa en vriendjes de traktaties zien er ook erg leuk uit maar wat een werk zeg ! wat lief van je moeder was het verder leuk tja dec is altijd erg druk maar wel heel gezellig groetjes en fijne week leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margriet,
    Van harte gefeliciteerd met je zoon, drie jaar alweer! Wat een prachtige taart heb je gemaakt, knap gedaan hoor. Ook de traktaties waren vast een success, leuk.
    Ik ontdekte zojuist ook je bericht over je nieuwe (tijdelijke) huis (heb ik eerder gemist), wat een heerlijk huis is dat, het ziet er heel knus en gezellig uit. Jammer dat het maar voor tijdelijk is. Hopelijk mag je er toch nog een lange poos blijven.
    Ik wil je graag een heerlijke decembermaand toewensen.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Magriet,
    wat een geweldige trakatie.heb je ook aanwijzingen om het traktatiedoosje te maken?Ik ben niet zo handig maar wil deze uitdaging graag aangaan voor mijn kleine man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Ja hoor, heel simpel. Beplak of schilder wc-rolletjes. Dan druk je hem plat zodat er een vouw in komt. Daarna druk je de uiteinden naar binnen, zodat je flapjes krijgt om het doosje te maken. Uiteindelijk kun je het versieren naar keuze. Succes!

      Verwijderen
    2. Oja, de flapjes heb ik ook heel licht ingekerfd met een mes zodat hij wat strakker en makkelijker vouwt.

      Verwijderen