zondag 20 april 2014

Vrolijk pasen!

Het is pasen! En met heerlijk weer, beter kunnen we ons niet wensen toch?


Vanmiddag gaan we naar mijn familie om samen eieren te verven en verstoppen. We spraken af dat iedereen een paar kleine (high tea-achtige) hapjes maakt zodat er wat lekkers is en de taken een beetje verdeeld zijn.


Ik hoorde dat de anderen veelal met hartige hapjes kwamen dus besloot ik iets zoets te maken. En wat is er nou zoeter dan schuimpjes?


Op de (trouwens heel erg leuke en inspirerende) site van Laura's Bakery vond ik een recept voor schuimbakjes gevuld met (eveneens homemade) lemoncurd. Nu ben ik ook fan van lemoncurd en vooral zelfgemaakte is zo smaakvol! En de frisse smaak van citroen past perfect bij de lente, vind ik. De keus was dus gauw gemaakt.


Ik bakte ook nog bananenbrood, naar een recept van Sophie Dahl. Ook zoet, en al lekker met alleen een beetje boter.


Stiekem namen we ook al een klein stukje tijdens het paasontbijt. (Ssst... niet verder vertellen! ;-) )


Van de lemoncurd heb ik meer dan genoeg dus dat kunnen we de komende weken nog lekker door de yoghurt doen (lekker fris!), of op brood of een stukje cake. 


Geniet allemaal van het lekkere weer en...


fijne paasdagen!!
Happy Easter!

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er onwijs leuk en lekker uit! Een fijn paasweekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your meringues look delicious and such a great idea!
    Hope you're having a lovely Easter break,
    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen