maandag 1 oktober 2012

Herfst To do-list

Zoals jullie inmiddels wel weten hou ik van herfst en van lijstjes. Daarom hierbij mijn 'herfst to do-list'!

1. Pompoensoep maken (check! Zaterdag gemaakt en het smaakte goed. Recept is simpel: Snijd een pompoen in blokjes en bak deze even lichtjes rondom. Voeg een theelepeltje kerriepoeder toe. Giet er daarna 1,5 liter groentebouillon bij (ik heb zelf minder bouillon gedaan maar had ook maar een kleine pompoen, en niet zoveel soep nodig). Kwartiertje doorkoken, soep pureren en evt nog zout & peper toevoegen.)



2. Herfstdecoratie zoeken. (check! Kastanjes gezocht (bij harde wind, dat is nog een gevaarlijke sport want ze vallen overal om je heen). Helaas blijven de bolsters niet zo lang mooi groen.. )

3. Iets bakken (appeltaart en clafoutis wil ik binnenkort gaan maken)

4. Gekleurde broekjes maken voor mijn zoon (ik ben al met een eerste broekje bezig in grijze spijkerstof die ik nog had liggen. Als ik hier tevreden over ben dan wil ik ook andere stofjes gaan bestellen)

5. Een herfstmenu maken ( met bijvoorbeeld paddestoelenquiche, pompoensoep, stoofpotje, appel/perencrumble, kaneelijs...)

Kortom: ik heb nog wel wat leuke dingen te doen voorlopig! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten