donderdag 22 juli 2010

How to make... ijsjes * ice-creams (lekker & gezond!)

Hoewel het vandaag gelukkig weer wat koeler is, was het de afgelopen dagen weer zo vreselijk warm... dan gaat een ijsje er wel in. Het liefst heb ik ze dan natuurlijk lekker én gezond. Deze recepten vond ik op internet en het is zo eenvoudig, je kunt er ook heel makkelijk je eigen draai aan geven. De ijsjes die ik heb gemaakt zijn:
1. Yoghurt-banaan met een aardbeienlaagje
2. Yoghurt-aardbei met rode bes & druif met een banaan-yoghurtlaagje

Allthougt today was cooler than in recent days, the last days it was very warm... then I enjoy an ice-cream. I prefer them nice ánd healty. This receipes I found on the internet and it's very easy to make, and you can make them on the way you like. The ice-creams I made are:
1. Yoghurt-banana with a layer of strawberries
2. Yoghurt-strawberry with red berry and grape and a yoghurt-bananalayer.Je hebt nodig: ijsjesvormpjes, een blender, vers fruit (ik heb aardbei en banaan gebruikt), magere yoghurt, citroensap en eventueel wat poedersuiker als je de yoghurt anders te zuur vindt.

You need: ice molds, a blender, fresh fruit (I used strawberries and banana), yoghurt, lemon juice and possibly some powdered sugar when the yoghurt is too sour.
Voor de bovenstaande ijsjes (yoghurt-banaan met aardbeienlaagje) heb ik eerst een banaan, een scheutje yoghurt en een klein beetje citroensap in de blender gedaan. Daarna de ijsvormpjes voor de helft met dit mengsel vullen. Vervolgens de aardbeien wassen en ontkronen, ook in de blender (zonder yoghurt bij dit ijsje) en op de yoghurt-banaanversie gieten. In vriezer zetten.
For the ice-cream above (yoghurt-banana with strawberrylayer) I did a banana, a dash of yoghurt and a little bit lemon juice in the blender. Then you fill the ice molds half with this. The next step is to wash the strawberries and pick off the crownes, do this in the blender also and pour on the mixture. Put in in the freezer.

Voor deze ijsjes heb ik een half bakje aardbeien gewassen en ontkroond, enkele rode bessen en pitloze druiven toegevoegd en met een scheut yoghurt en wat citroensap in de blender gedaan. Als laatste weer een banaan met een scheutje yoghurt gemixd en er bovenop gegoten. Zet het in de vriezer.
For this ice-creams I washed half a tray strawberries and pick off the crownes, add some red berry's and some grapes, a dash of yoghurt and a little bit lemon juice and mixed it in the blender. At last I did a banana and a dash of yoghurt in the blender and I poured it out. Put in in the freezer.
En dit is het resultaat: ijsje 1 (deze vind ik het lekkerste)
And this is the result: icecream 1 (I prefer this one)
En ijsje 2
And icecream 2
Ik denk dat de ijsjes ook heel lekker zijn zonder yoghurt, en met ander fruit. Ik ga zeker nog eens een appel-sinaasappelvariant maken, of iets met ananas (kun je ook met kokosmelk combineren voor een exotische touch). Als jullie nog lekkere ijs-ideeen hebben hoor ik het graag!
I think the icecreams are tasting good also without yoghurt but with other fruit. I will try an apple-orangevariant, or something with pineapple (you can use the pineapplejuice with cocomilk for an exotic touch). If you have some tasty icecream-ideas, I'd like to hear!
En met de laatste aardbeien en wat yoghurt heb ik nog een lekkere smoothie voor mezelf gemaakt, heerlijk! :-)
And with the last strawberries and some yoghurt I've made a tasty smoothie for myself, delicious! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten