zondag 25 april 2010

Binnenkijken bij Cath Kidston & appelcake

Kijk eens wat ik vond in een oude Ariadne (van 2001)! Een kijkje binnen in het buitenhuis van Cath Kidston! En omdat ik haar spulletjes echt superleuk vind (want: lekker vrolijk, bloemetjes, kleurtjes..) heb ik het artikel aandachtig gelezen en vooral bekeken. En omdat jullie het misschien ook wel interessant vinden, hierbij de foto's:

Korte samenvatting: Cath en haar man Hugh kochten het buitenhuis volgens het artikel 3 jaar geleden (1998 dus), de inrichting ervan is langzaam ontstaan. Cath verfde eerst alle ruimtes wit, daarna bedacht ze per kamer het kleurschema. Ze struint rommelmarkten in de buurt af voor bijpassende meubels en accessoires. De werkkamer bleef wit, als frisse basis voor nieuwe ideeen. "Ik ben verslaafd aan verzamelen. Het is heerlijk om ergens iets te kopen en pas daarna te bedenken wat je ermee kunt doen". Helemaal mee eens!

De keuken is het middelpunt van het huis, met de opvallende blauwe AGA-cooker. "Geloof het of niet, maar een springtouw met rode en blauwe handvatten heeft me op de kleuren gebracht" vertelt Cath in het artikel. Persoonlijk vind ik de keuken wel gezellig, maar wel wat druk en ik ben ook niet zo weg van het tafelkleed. De foto's hieronder zijn wat rustiger, en dan gecombineerd met die bloemetjesprints.. helemaal mijn smaak! Ik vind het erg leuk om te zien hoe Cath Kidston woont!

Vandaag ook een appelcake gebakken. Ik vind zelf bakken altijd iets gezelligs hebben, en zou het eigenlijk vaker willen doen. Maar als puntje dan bij paaltje komt heb ik er niet altijd zin in en zie soms op tegen te afwas die er achter weg komt (wij hebben geen afwasmachine). Het recept hieronder is echter zo eenvoudig en je hebt er ook heel weinig afwas van, dat het zeker de moeite loont om vaker te maken. Het is daarnaast ook nog eens heerlijk (het allerbelangrijkste) .
Het is een appelcake uit "De cakes van Sophie", een heel leuk kookboek met alleen maar cakerecepten (zoet en hartig) van Sophie Dudemaine. Ik heb het vorig jaar met mijn verjaardag gekregen en er al verschillende cakes uit gemaakt. Het andere boek van haar, "De taarten en salades van Sophie" heb ik ook en is net zo leuk.
Het recept: Verwarm de oven voor op 180 graden. Klop in een kom 3 eieren en 170 g fijne kristalsuiker met een garde tot een lichte, luchtige massa. Vermeng 160 g bloem met 1/3 zakje bakpoeder en spatel dit door de eimassa. Smelt intussen 150 g lichtgezouten boter en schep hem door het beslag. Schil een golden delicious appel, rasp hem en spatel hem met een snuf kaneel door het beslag. Schep het in een met boter ingevette en met bloem bestrooide vorm en bak de cake in de warme oven in circa 40 minuten gaar. Je kunt de cake ook met rozijnen maken, met een granny-appel en calvados of met appelcompote.

Eet smakelijk en tot de volgende keer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten